Одесити питають: чи буває так, що до мого лічильника незаконно приєднався сусід? І що робити, коли дані лічильника видаються підозрілими?

Одеські енергетики надали свої поради, як перевірити чи не підключені сусіди до вашого електролічильника.

Ви запідозрили, що хтось краде вашу електроенергію? На жаль, таке може трапитись. І перший сигнал, який про це свідчить – дані лічильника. Він може показувати значення, які, з вашої точки зору, не відображають реальне електроспоживання вашої оселі. Що в такому випадку робити? Як з’ясувати, чи мають ваші підозри підстави? На ці запитання дає відповіді Одесаобленерго.

Спочатку переконайтесь, чи дійсно хтось користується електроенергією, за яку платите ви. Адже, на перший погляд, «підозрілі» показники споживання могли з’явитися внаслідок користування енергозатратними електроприладами.

Найперше, що потрібно зробити для самостійної перевірки – відключити в оселі всі електричні прилади. Причому не просто кнопкою на пульті, а й обов’язково з розетки. Електроніка в «сплячому режимі» (stand-by) також споживає світло. Після відключення всіх приладів лічильник має зупинитися:

  • індукційний лічильник (стара модель) — диск завмер і припинив обертатися;
  • електронний лічильник (сучасні моделі) – світлодіод навантаження припинив блимати й почав безперервно світитися, нарахування припинилося.

У такому випадку можете бути впевнені – ви платите виключно за своє світло. І якщо цифри на лічильнику вам все ж таки видаються завеликими — слід зосередитись на енергозбереженні. Наприклад, встановити світлодіодне освітлення або, при покупці нових електроприладів, надавати перевагу енергоощадливим.

Якщо ж після усіх перевірок лічильник все одно продовжує «рахувати», це може свідчити, по-перше, про те, що, дійсно, хтось зайвий таки споживає ваші кіловати, або, по-друге, про несправність лічильника. В обох випадках власноруч проблему вирішити ви не зможете. І вам слід обов’язково звернутися до спеціалістів:

  • у випадку підозри у несанкціонованому під’єднанні – до управителя (ЖЕКу, ОСББ, керуючої компанії) вашого будинку. Він направить вам електрика, який зафіксує та відключить таку врізку;
  • у випадку підозри на несправність лічильника – до Одесаобленерго. Спеціалісти компанії перевірять коректність роботи приладу та, у разі потреби, замінять його.

З питань роботи електролічильника слід звертатися:

  • до абонентських відділів РЕМ;
  • за телефонами контакт-центру Одесаобленерго: 095 750 90 90 або 068 750 90 90.

Читайте також:

Диджитализация в Одессаоблэнерго —запустили онлайн-кабинет для юрлиц

Одессаоблэнерго запустила Telegram-бот и приложение в смартфоне

Одессаоблэнерго: топ-5 самых популярных вопросов о новом рынке электроэнергии

Связаться с Одессаоблэнерго теперь можно и по мобильному телефону